Ministerstwo Infrastruktury rozwa¿a powrót obowi±zku posiadania karty rowerowej. Co wa¿ne, dokumentem takim musieliby legitymowaæ siê nie tylko nieletni cykli¶ci, ale równie¿ doro¶li.

W ostatnich latach w Polsce wiele siê dzieje w dziedzinie transportu rowerowego. Rozrasta siê i zagêszcza sieæ ¶cie¿ek dla jedno¶ladów, zmienia siê prawo, coraz wiêcej naszych rodaków wybiera tê formê dojazdu do pracy i rekreacji. Ro¶nie te¿, niestety, liczba wypadków z udzia³em rowerzystów. Obecnie cykli¶ci to - po kierowcach samochodów osobowych i ciê¿arowych - trzecia najliczniejsza grupa sprawców wypadków. Jak wylicza Komenda G³ówna Policji, w 2013 roku mia³y miejsce 4723 zdarzenia, w których udzia³ wziêli rowerzy¶ci. Spo¶ród nich w 1716 przypadkach byli oni równie¿ ich sprawcami. W 2014 roku dosz³o do 4850 incydentów z udzia³em rowerzystów. A¿ 1786 powsta³o z ich winy.
U podstaw takiego stanu rzeczy le¿y fakt, ¿e czê¶æ rowerzystów nie ma pojêcia o przepisach reguluj±cych ruch drogowy. Widaæ to w policyjnych statystykach. W 2014 roku g³ówn± przyczyn± wypadków powodowanych przez cyklistów by³o wymuszenie pierwszeñstwa przejazdu. Na 673 takich zdarzeñ a¿ 62 zakoñczy³y siê ¶mierci± jego uczestnika. To a¿ 42 proc. spo¶ród wszystkich ofiar wypadków z rowerzystami w 2014 roku. Nic wiêc dziwnego, ¿e politycy pracuj± nad rozwi±zaniem tego problemu.
Remedium na rosn±c± liczbê wypadków z udzia³em cyklistów ma byæ powrót karty rowerowej. Obecnie o dokument ten mog± staraæ siê niepe³noletni, którzy osi±gnêli wiek 10 lat. W my¶l nowych regulacji kartê rowerow± bêd± musieli posiadaæ równie¿ doro¶li u¿ytkownicy rowerów, o ile nie s± w³a¶cicielami prawa jazdy którejkolwiek kategorii.
Oprócz wprowadzenia karty rowerowej rozwa¿a siê równie¿ wprowadzenie obowi±zku je¿d¿enia w kaskach przez dzieci oraz zniesienie mo¿liwo¶ci jazdy obok siebie, gdy nie przeszkadza to w ruchu samochodowym.
- Strona G³ówna
- Dodaj Og³oszenie
- Dealerzy
- Firmy
- Kredyty
- Pomoc
- Regulamin
- Kontakt
- © 2025 Wszelkie prawa zastrze¿one