Projektanci Lexusa LC podzielili siê do¶wiadczeniami z budowy tego samochodu. Zdradzili te¿ szereg ciekawostek dotycz±cych coupe.

G³ówny in¿ynier projektu, Koji Sato, powiedzia³, ¿e najwiêkszym problemem by³o takie "upakowanie" poszczególnych elementów wewn±trz nadwozia, by zagwarantowaæ wysokie osi±gi i w³asno¶ci jezdne, przy jednoczesnym zachowaniu stworzonej przez stylistów bry³y.
Dla zmniejszenia masy auta zewnêtrzn± czê¶æ drzwi wykonano z aluminium, a wewnêtrzn± z kompozytów zbrojonych w³óknem wêglowym. Inne zabiegi "odchudzaj±ce" to zast±pienie stali przez aluminium w b³otnikach oraz u¿ycie stopów lekkich w kolumnach przedniego zawieszenia.
Wyzwaniem dla konstruktorów by³o zmieszczenie 21-calowych kó³ pod nisk± mask± silnika. W tym celu konieczne okaza³o siê zaprojektowanie od nowa ca³ego przedniego zawieszenia. Krótki zwis przedni i tylny uda³o siê uzyskaæ dziêki specjalnej konstrukcji lamp. W reflektorach przednich zastosowano soczewki skupiaj±ce ¶wiat³o diod LED, a w lampach tylnych uk³ad luster, daj±cych efekt wielokrotnego odbicia.
- W modelu LC 500h wprowadzili¶my uk³ad zmiany prze³o¿eñ okre¶lany jako shift-by-wire. Dziêki dodatkowej przek³adni, zastosowany w hybrydowej jednostce napêdowej 3,5-litrowy silnik V6 wspólnie z motorem elektrycznym dostarcza do tylnych kó³ tak du¿y moment obrotowy, ¿e umo¿liwia zerwanie przyczepno¶ci podczas ruszania - zaznacdzy³ Koji Sato.
Obecnie in¿ynierowie Lexusa przygotowuj± auto do produkcji seryjnej. Trwa te¿ optymalizacja ustawieñ systemów w oparciu o wyniki jazd próbnych.
- Strona G³ówna
- Dodaj Og³oszenie
- Dealerzy
- Firmy
- Kredyty
- Pomoc
- Regulamin
- Kontakt
- © 2025 Wszelkie prawa zastrze¿one